Selkä jumissa?

Jos ei tiedä jotain niin kannattaa kysyä. Mun mielestä. 

Mieluummin kysyy kuin tekee väärin.

Mietin, että mitä multa kysellään eniten.

 

Ehkä sitä, että kuinka usein pitäisi treenata joogapyörällä ja kuinka pitkiä aikoja kerrallaan.

Mun vastaus on, että joogapyörätreenin voi sisällyttää omaan muuhun treeniin yhtenä osana, tehdä venyttelynä esim. salilla käynnin jälkeen tai kokonaisvaltaisena omana treeninään.

Avaavia selkäliikkeitä voi tehdä kotona vaikka joka päivä 10-15 minuuttia. Se auttaa paljon, jos on työ missä tulee istuttua koneella koko ajan.

Tässä pari esimerkkiä selälle!

img-9107.jpg 

 Joogapyörällä voi rullata selkää ja hieroa pitkiä selkälihaksia.

Se menee mainiosti lapaluiden väliin ja mulla tekee tosi hyvää just siitä kohdasta.

img-9109.jpg

Selkää avaavia taaksepäin taivutuksia on turvallista tehdä joogapyörällä.

Muistaa kuitenkin ettei tee mitään väkisin ja kuuntelee omaa kroppaa.

img-9108.jpg

Rintaan saa samalla hyvin venytystä avaamalla käsiä enemmän sivulle.

Ihan huippujuttu, ei muuta kuin kokeilemaan erilaisia variaatioita selkävenytyksistä.

 

Kesää odotellessa <3

Hanna