Ohjeet päälläseisontaan!

Moikka!

Kyselin kesällä kiinnostaisiko ohjeet päälläseisontaan ja monet vastasivat kyllä.
Tässä tulee nyt mun ohjeet harjoitteluun kuvien kera.

Alkuun tietysti suositeltavaa normaali alkulämmittely.
Kannattaa tehdä myös muutama liike missä pää on alaspäin.

1. Asetu konttausasentoon, mielellään pehmeälle alustalle. Aseta päälaki maahan ja laita kädet pään taakse esimerkiksi ristiin.

IMG-8323JPG

2. Nosta nyt takapuoli ylös ja lähde kävelemään päätä kohden niin, että vartalo suoristuu.

IMG-8324JPG

3. Kun olet kävellyt mahdollisimman lähelle lähde ponnistamaan toisella jalalla vartaloa suoraksi ylöspäin. Pyri nostamaan itsesi ylös keskivartalon lihaksilla. 

IMG-8325JPG

4. Voit jäädä ensin hetkeksi muna-asentoon ja etsiä tasapainoa =D

IMG-8326JPG

5. Kun tasapaino löytyy munana lähde suoristamaan jalkoja esimerkiksi yksi jalka kerrallaan.

IMG-8327JPG

Pidä tasapainoa hallitsemalla keskivartalon lihaksia.
Harjoittelun voi aloittaa seinää vasten tai pyytää kaveria auttamaan seisomalla takana ettei pääse kaatumaan.

Sitten vain harjoittelemaan!
Hanna